デジタルを活用して新しい価値創造を
Digital solutions to create new values
今の仕事内容
Working at The Goal
私の仕事はデジタルマーケティングを活用した課題解決を提案~実行、分析まで行う事です。クライアントが抱えている課題に対して、デジタルで解決する為の戦略/戦術/手法を提案し、実行しています。
私はデジタルを専門に担当しておりますが、デジタルはあくまで1つのツールという事を頭に入れて、オフライン/オンライン関わらず日々アンテナを張り情報収集をしています。
My job is to propose, implement and analyze problems from a digital marketing perspective. We present and execute agile strategies and methods for solving digital challenges faced by our clients. I specialize in digital solutions, but for me digital technology is just a tool. Every day, I keep myself updated collecting latest information from both offline and online side.
今後やっていきたいこと Future at The Goal
広告は今まで新しいサービス、商品を知ってもらう事をメインとして使われてきました。しかし、昨今情報量が膨大にあり、情報を欲しいと思えば誰でも取れる時代になりました。1:5の法則のように新規顧客を取ることがより難しい時代になってきたと実感しています。新しいことを知ってもらう広告だけでなく、デジタルを駆使してブランドのファン(ロイヤルカスタマー)の育成をしていかなければならないと考えています。ファンから得たデータをベースに新規顧客獲得につなげるデータドリブンマーケティングをもっと推奨していきたいです。
Advertising has been mainly used to get people involved with new services and products. However, with big data and the exponential growth of information on the internet, nowadays literally everyone has access to a huge amount of information. As the “1:5 rule” (proportion of selling cost to existing customers VS selling cost to new customers) explains, capturing new customers is becoming more and more difficult. I believe the biggest challenge is to nurture brand fans (loyal customers) by fully leveraging on digital technology. Our mission is to encourage more data-driven marketing, leading to the acquisition of new customers based on data obtained from brand fans.
ザ・ゴールでしかできない仕事 Benefits of working at The Goal
ファッション/ウォッチ&ジュエリー/コスメ/ライフスタイルなど、ブランドのアイデンティティを理解し、トレンドをつくる為のプロモーションを提案から実行まで出来る事です。なぜこれがザ・ゴールにしか出来ないのか、ポイントは3つです。
●ブランド側、消費者側両方のトレンドを理解している、業界に精通している人材がいる
●数字はもちろん、プラスαのデータからは導き出されない感性を取り入れた戦略策定が可能
●総合広告代理店なので世にあるソリューションであればなんでも提案が可能
このような環境がある事でザ・ゴールでしかできない仕事を生み出していると思っています。
Being able to understand in real time latest trends from fashion, watch, jewelry, cosmetics and lifestyle industry and leverage on it to create unique promotions is definitely one the biggest benefits of working at The Goal.I think there are 3 key reasons why such exciting promotions can be done only at The Goal:
– The Goal is made by fashion professionals hyper-aware of latest industry trends
– The Goal can elaborate marketing strategies reflecting the expertise of its personnel
– The Goal can provide a comprehensive set of solutions thanks to its “one-stop” structure
ザ・ゴールに入って良かったところ Why I chose The Goal
マーケティングの格言で「ドリルを買う人が欲しいのは「穴」である」という言葉がありますが、この「穴」をあける為に、クライアントにあわせた最適な方法を提案出来る環境がある事です。クライアント毎にチームを作り、成功に導くため、各々が領域を超えた仕事をし、表面的な事だけではない、ファッションを知り尽くしているプロの方々と一緒に働けることはとても幸せです。 As Theodore Levitt explains in “The Marketing Mode” (cit. “No One Wants a Drill. What They Want Is the Hole”), clients need solutions (holes) not methods (drills). Here at The Goal, workplace environment constantly inspires us to elaborate new solutions to match client needs. I am really glad to work with a wide range of professionals who are all united by the same passion: fashion.
プロフィール Profile
メディアレップに転職し、総合代理店での業務を経験した後、ザ・ゴールに入社。趣味は野球。ザ・ゴール野球部にも所属しています。野球部への入部お待ちしております。(笑) After working on both media representative and advertising agency side, I joined The Goal in 2018. Baseball is my biggest passion and I am an active member of The Goal’s baseball club. I am looking forward to meet the new baseball club recruit…it might be you!
社会へ踏み出すにあたって、ステージを変えたいと思うにあたって、
あなたが一番大切にしたいと思うことは何か。
その思いが私たちと共鳴すると思うならば、ぜひお会いしましょう。お待ちしています。
What value do you want to treasure the most when you step into
society or when you want to switch to the next stage?
Share us your values and let us join your journey.
We are all looking forward to meeting you.
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