やりたいことを応援してくれる会社
A company that helps me pursue my career goals.
PRの仕事
PR work
PRとは、「Public Relations」の略で、ブランドに関係するすべての人に対してコミュニケーションをとっていく役割を担います。メディアを通してブランドや商品をより広く消費者に知ってもらうことが目的であることは「広告」も「PR」も同じですが、最大の違いは、広告はメディアの広告枠を購入して情報発信するのに対し、PRは記事やニュースとして「無料」で取り上げてもらえるように働きかけることです。
日々の業務としては、「PRをする商品についてのリリースを作り、プレゼンテーションを実行」「メディア関係者へ商品のお貸出し」「展示会・イベントの企画を提案し、招待客へのお声がけ」「イベント会場で来場者のアテンド」等、様々な仕事を行っています。「どんなメディアに取り上げてもらうか」「どんな著名人やインフルエンサーに紹介してファンになっていただくか」を戦略立ててディレクションし、ブランドの方向性を決めていくことが大きな任務です。
PRの仕事は、華やかな側面もありますが、日々の活動の積み重ねから、記事がじわじわ増えていくような仕事です。ブランド側の担当者やPRしていくメディア関係者との良いリレーションを築いていくことを大事にして日々活動しています。
PR stands for “Public Relations,” and it plays the role of communicating with all people related to the brand. I believe that the purpose of both advertising and PR is the same: make the brand or product more widely known to consumers through the media. However, the biggest difference is that advertising involves media buying and the spread of information, while PR focuses on getting the information picked up on articles or in the news for free.
My daily tasks include creating press releases and presentations about products to be promoted, lending out products to the media, proposing plans for exhibitions and events, contacting guests, and attending to visitors at events. My main job is to define the direction of the brand by analyzing and proposing the media that should cover the product and the kind of celebrities and influencers that match the product the most to maximize the acquisition of brand fans.
PR has its glamorous side, but it also needs a strong dedication and consistency to gradually increase the exposure on articles. Every day, I give importance to building good relationships with representatives of both the brand and media sides.
仕事のやりがい Motivation
興味のあることについて仕事を通して深く学べることや、やってみたいことをサービスとして企画を作れることが仕事のやりがいです。PRを担当する仕事に就きたいと入社時から思い続け上司に言い続けていたら、PRチームの発足が実現されました。国内外の出張に行く機会も与えられ、撮影を行ったり、海外のコレクションの仕事に携わったり、より広い視点でファッションやマーケットを捉えることができました。
私はいつも頭の中にドリームプランを考えておくようにしています。以前、そんなドリームプランを提案したところ、海外のセレブリティとのお仕事が実現したこともありました。
幼い頃から素敵なお洋服を着るのが大好きで、ファッション雑誌を読み漁っていた私にとって、雑誌でよく見ていた業界の方と実際にお会いできたり、ずっと憧れていたブランドに携われることは、毎日が夢見心地のようです。
It is truly rewarding to be able to learn more about something that a love through my work, and to explore different PR solutions by creating plans and elaborating services. When I first joined the company, I wanted to be in charge of PR, and I kept asking to be in charge of PR, and as a result, The Goal established a PR division. I was given the opportunity to go on business trips both in Japan and abroad, to participate in shooting sessions, and to work on overseas collections, which gave me a broader perspective on the fashion market.
I always try to keep a “dream plan” in my mind and don’t hesitate to propose it to the brand I am working with. This attitude gave me many opportunities, such as working directly on a project that involves a foreign celebrity.
I have loved wearing beautiful clothes since I was a child, and I used to read and reread fashion magazines. Now, thanks to The Goal, I can actually meet people in the industry that I used to see in magazines and work closely with brands that I have always admired. It is like I am dreaming every day.
ザ・ゴールでの働き方 Working at The Goal
2020年からリモートワークとフレックス制度が導入されて、各個人がそれぞれの生活スタイルに合わせて仕事ができるようになりました。仕事とプライベートのとらえ方が変わり、自分のライフスタイルを見直す良いきかっけになりました。時間や業務の管理を自分で行わなければならいことに初めは戸惑いましたが、環境が整い、リモートでできることが徐々に増えてくるにつれて、時間を有効活用できて生産性が上がっているのを実感しています。
人によって違いますが、私は会社には週に1回程度の出社をしています。リモートワークになってから、各自のデスクもなくなりフリーアドレスになったので、その日の気分や仕事の内容によって場所を変えることができて集中しやすくなりました。会社が契約しているシェアオフィスもたまに利用します。会社には学習支援制度があり、時間があるときには自分の興味ある有料のセミナーへ参加や英語学習をしています。
With the introduction of smart-working and the flextime in 2020, everyone can now work according to his or her lifestyle. It also changed the way I perceive work and private life giving me a good opportunity to reconsider my lifestyle. At first, I thought that it was difficult to balance private time and daily work, but as the environment improved and the number of tasks I can cover remotely gradually increased, I can use my time more effectively now and increase my productivity.
Everyone has their own working style, but I come to the office about once a week. With the introduction of smart-working personal desks have been replaced by a free address system, which makes it easier for me to concentrate since I can change the location depending on my mood or the type of project I am working on. I also use from time to time some of the co-working spaces provided by the company. There is also a study support system to help employees acquire new skills, and, when I have time, I use it to attend paid seminars or English lessons.
これからやりたいこと Future goals
引き続きPRを深めつつ、いつか「服育」にも取り組んでみたいです。ファッションと環境の関係性や、ファッションの歴史などを学び伝えたり、業界の様々な取り組みについてお話を聞いたり、意見交換したり、自分らしくいるための表現方法や楽しみとして若年の頃からもっとファッションについて考える機会を作ったり、「食育」のようにたくさんの人に伝えていきたいと考えています。 While continuing to strengthen my PR skills, I would like to work on “Clothing Education” someday, and learn more about the fashion-environment relationship, the history of fashion, unique initiatives in the industry, and create opportunities for people to think about fashion from a young age as a way to express themselves and have fun. I hope the “Clothing Education” will spread to as many people as possible, just like “Nutrition Education” did.
プロフィール Profile
大学を卒業後、アパレル会社のプレスを経験し2008年当社に入社。趣味は美術館めぐりと旅。好きなファッションアイテムは白シャツ。 After graduating from university, Tomoko worked as a press representative for an apparel company before joining The Goal in 2008. Her hobbies include visiting museums and traveling. White shirts are her favorite fashion item.
社会へ踏み出すにあたって、ステージを変えたいと思うにあたって、
あなたが一番大切にしたいと思うことは何か。
その思いが私たちと共鳴すると思うならば、ぜひお会いしましょう。お待ちしています。
What value do you want to treasure the most when you step into
society or when you want to switch to the next stage?
Share us your values and let us join your journey.
We are all looking forward to meeting you.
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